No sexto episodio de En Beta Permanente, adentrámonos na fase “Learn” (aprender) do recoñecido método Lean Startup proposto por Eric Ries. Para iso, contamos con dous convidados de excepción, Lucía Eirea e Pablo Rodríguez, profesionais con traxectorias moi distintas pero cun obxectivo común: superarse en cada proxecto e saber transformar cada erro e acerto en aprendizaxe. Acompañados polos anfitrións Paula Vázquez e Juan Diego Pereiro, comparten como interiorizaron a aprendizaxe validada e a mellora continua no seu camiño emprendedor.

Deseño con estratexia e honestidade desde A Coruña

Lucía Eirea é deseñadora gráfica, especializada en packaging, branding e estratexia visual. Desde o seu estudo abrangue diversos ámbitos do deseño —web, editorial, programación—, pero destaca un enfoque claro: acompañar ao cliente para identificar o que realmente precisa, máis alá do que pensa que busca. Lucía recalca o valor do proceso, a revisión crítica e a importancia dun sistema de traballo metodolóxico pero tamén flexible. A súa perspectiva baséase tanto na honestidade profesional como na autocrítica, factores que considera esenciais para establecer relacións duradeiras e servizos diferenciadores.

Arquitectura con precisión e proximidade

Pola súa banda, Pablo Rodríguez é arquitecto e especialista en cálculo e deseño de estruturas. Aínda que recoñece que gran parte do seu traballo ten unha base técnica e metodolóxica moi sólida —onde os números e a precisión o son todo—, Pablo pon en valor a importancia da relación co cliente, a comunicación clara e a revisión constante dos propios métodos. Aínda que se define como unha persoa reacia a cambiar procesos, si aprecia os pequenos axustes e aprendizaxes que xorden en cada proxecto e que, pouco a pouco, perfeccionan a súa maneira de traballar.

Aprendizaxe validada: Que significa na práctica?

O eixo central deste episodio xira arredor da etapa “Learn” do Lean Startup: aprender a través da interacción co cliente, recoller feedback real e validar (ou descartar) hipóteses, co obxectivo de reducir o risco, optimizar recursos e medrar como empresa ou profesional.

Lucía comparte como unha das leccións que máis a marcou foi pecar de permisividade cando un cliente non cumpriu coa súa parte do proceso. Ao ter cedido nos métodos, o proxecto non acadou o resultado esperado. A aprendizaxe: hai que “farruquear”, é dicir, defender os procesos que a experiencia e o instinto propios sinalan como clave, aínda que se deba negociar e argumentar, sempre desde a honestidade e a escoita activa.

Para Pablo, aínda que non lle resulta fácil sinalar unha lección concreta, recoñece que a boa comunicación cos clientes e a experiencia acumulada van depurando o método e permitindo que os proxectos flúan cada vez mellor.

A revisión final como ferramenta fundamental

Ambos convidados subliñan a importancia da revisión tras cada proxecto. Lucía adoita analizar que funcionou, que obstáculos xurdiron e como se poderían afrontar doutro xeito no futuro. É un exercicio que leva a axustar orzamentos, tempos e expectativas en beneficio tanto do estudo como do cliente. Pablo, pola súa banda, revisita mesmo proxectos xa entregados para ver como se poderían perfeccionar, o que alimenta a súa satisfacción persoal e serve de base para futuros traballos.

Implementar cambios metodolóxicos e estratéxicos

Ao longo da súa traxectoria, Lucía e o seu equipo incorporaron procesos de traballo moito máis estratéxicos, incluíndo workshops con clientes para entender mellor as súas necesidades e redefinir servizos. Esa aposta diferencial non só mellorou a eficiencia, senón que os seus propios clientes valoran tanto esta forma de traballar que a recomiendan.

No caso de Pablo, aínda que os seus procesos manteñen unha estrutura base, recoñece que foi afinando detalles que melloran a execución e a relación con todos os actores do proxecto, especialmente na comunicación técnica.

Medir o avance: como saber se todo vai ben?

Sobre métricas, Lucía confesa que adoitan medir principalmente o feedback do cliente e a coherencia entre tempos e orzamentos aplicados, revisando constantemente o avance das fases para axustarse e ser eficientes. Ademais, tras os workshops e proxectos, recollen feedback formal para avaliar tanto a satisfacción como aspectos de mellora.

Pablo, en cambio, enfoca as métricas na calidade e fluidez da comunicación técnica, o cumprimento das normativas e prazos, e a capacidade de recibir toda a información necesaria para desenvolver solucións precisas.


A aprendizaxe continua, conclúen ambos, é máis sinxela cando se establece unha comunicación honesta e continua cos clientes, revisando expectativas, emocións e resultados en cada fase. Dese xeito, os axustes necesarios xorden con naturalidade e a marxe de mellora é constante, aínda que os cambios sexan pequenos.

Be the first one to leave a comment!
Sign in or join to post new comments